۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

سید علی حق شناس رئیس کانون تکواندو ایران در گفت و گو با روزنامه سیاست روز - سه شنبه - 1/5/1381

سید علی حق شناس :مطابق با ماده ۱۰ احزاب فعالیت می کنیم


چندی پیش محمد پولادگر ریاست فدراسیون تکواندو در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها در مورد کانون تکواندوی ایران سخنانی را بیان داشتند که برای روشن شدن ابعاد مختلف قضیه گفت و گوی کوتاهی را با آقای سید علی حق‌شناس ریاست این کانون انجام دادیم. گفتنی است ریاست فدراسیون تکواندو در مصاحبه خود صلاحیت علمی و تئوریک مربیان و دست‌اندرکاران کانون تکواندوکاران را زیر سئوال برد و اظهار داشت فعالیت چنین موسسه‌ای غیر قانونی و نوعی موازی سازی با فدراسیون تکواندو است.
ریاست کانون تکواندوی ایران ابتدا راجع به چگونگی تشکیل این کانون گفت: کانون تکواندوی ایران بامجوز رسمی از وزارت کشور و طبق ماده 10 قانون احزاب آغاز به کار کرده است. بدیهی است وزارت کشور به عنوان عالی‌ترین مرجع اجرایی در چنین اموی جوانب مختلف قضیه را سنجیده است و بعد از استعلام از وزارت اطلاعات جهت دسترسی به سوابق افراد مسئول در کانون و فرماندهی همچنین استعلام از نیروی انتظامی اقدام به صدور مجوز رسمی نموده است. به راستی نمی‌دانم این آقایان چه تعریفی از قانون در ذهن خود دارند که تشکیلات ما را فاقد وجاهت قانونی می‌دانند.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حاصل خون پاک هزاران شهید و جانباز و مردم این سرزمین مقدس است، چنین اجازه‌ای را داده که هر گروه و جمعیتی در ایران می‌تواند با ارائه مدارک و طی مراحل مختلف قانونی، در رشته فعالیت خود تشکیل انجمن دهد. اصولاً واژه مردم سالاری که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم نیز بر آن تاکید دارند، به همین منظور است که هر گروهی بتواند در چارچوب نظام اسلامی و قوانین آن به راحتی فعالیت کند.
قشر جوان کشور ما بخصوص در ایام فراغت چه در تابستان و چه در سال تحصیلی نیاز به مراکزی دارند که با فعالیت در آن هم قوه جسمانی و عقلانی خود را افزایش دهند و هم از دام فساد و اعتیاد و تباهی بگریزند.خانواده‌های بی‌شماری هستند که به دلیل شرایط نامطلوب اجتماعی نمی‌دانند چگونه برای هدایت فرزندانشان برای رشد سالم برنامه‌ریزی کنند. در چنین شرایطی کانون تکواندوکاران ایران با کادری مجرب، علمی و فنی سعی در جذب و هدایت این نیروهای جوان و پرانرژی دارد. حق‌شناس در ادامه افزود: ما تا حال سکوت کردیم و هیچ پاسخی به آقایان ندادیم، اما ازاین پس هرگونه اظهارنظر و صحبت کذب این افراد را که علیه کانون منتشر شود با رجوع به مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد و از حق خود و خیل عظیم خانواده‌هایی که فرزندانشان را جهت تعلیم ورزش و آموزش تربیت به ما سپرده‌اند، نمی‌گذاریم.
وی در مورد صلاحیت فنی کانون تکواندو و مربیان آن گفت: وضعیت شخصی بنده چه از نظر مدارک تحصیلی و توانایی‌های فنی برخود این آقایان پوشیده نیست، مربیان و مدرسان ما نیز همگی از بهترین متخصصان و مربیان کشور می‌باشند که در سوابقشان مدال های جهانی و آسیایی در دوران مختلف می‌درخشد. من در همین جا می‌خواهم از هر یک از دو طرف تیمی جهت تمرین و ارائه صلاحیت‌ها در برابر چشمان ناظرین فدراسیون جهانی انتخاب شوند و قضاوت را به عهده کارشناسان جهانی بگذاریم. ببنیم از نگاه علمی کارشناسان جهانی صلاحیت فنی کدامیک مورد تایید قرار می‌گیرد مگر اینکه آقایان فدراسیون جهانی را نیز قبول نداشته باشند.
سید علی حق‌شناس در پایان گفت و گوی خود با روزنامه سیاست روز اظهار داشت: مسئولان فدراسیون تکواندو به جای رقابت سالم و بهره گیری از امکانات کاملاً مستقل این کانون، به چشم یک مزاحم به ما می‌نگرند. به راستی با آن بودجه چند میلیونی چگونه است که تشکیلات بزرگی مثل فدراسیون تکواندو به جای همکاری و حمایت، به سمت تبلیغات منفی و کاذب بر علیه کانون تکواندوی ایران می‌رود.اگر رئیس فدراسیون به جای صرف وقت و انرژی به فکر تقویت ورزش قهرمانی و پایه تکواندو بپردازد بسیار موفق‌تر خواهد بود. ما نه انتظار حمایت داریم و نه همکاری، اما کارشکنی را نیز تحمل نمی‌کنیم. بهتر است به جای این حرکات با برگزاری کلاسهای تئوری و علمی تکواندو در راه تقویت این ورزش گام بردارند و از دست رنج مربیان جنوب شهری و دلسوز حداکثر استفاده را ببرند.
اگر همین مربیان زحمتکش روزی نا امید شوند، مطمئناً آقایان این چند قهرمان پرورش یافته را نیز نخواهند داشت تا به آنها ببالند و حاصل کار آنها را بر پرونده مدیریتی خود ثبت کنند.
در همین جا گروه ورزشی روزنامه سیاست روز آمادگی خود را برای درج هرگونه نظر و پاسخ فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد و آرزومند است نهادهای ورزشی با همدلی و تفاهم، شرایط پیشرفت و بهبود ورزش ایران را فراهم آورند.

منبع: روزنامه سیاست روز، شماره 360، سه شنبه، 1/5/1381


پایگاه اینترنتی کانون تکواندوکاران ایران
http://irantkd.ir/Mosahebeha/07.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر